Elk schilderij heeft een foto als remake

Stelling: bij elk schilderij is een remake in de fotografie te vinden. En dan bedoel ik niet het bewuste werk van fotokunstenaars als Jeff Wall, maar gewoon, per ongeluk tot stand gekomen. Je moet het zien.

Deze foto publiceerde NRC in de mooie serie: De Choreografie van het EK.

portugal dances

Foto (c) Max Rossi, Reuters

Dit is het schilderij waar ik direct aan moest denken.

La_danse_(I)_by_Matisse

La Danse door Henri Matisse

Als ik nog eens tijd heb, ga ik bij elk bekend schilderij een argeloos tot stand gekomen foto remake zoeken.

PortugalMatisse

 

 

About JWvanWessel

www.stijlfoto.nl | www.flickr.com/photos/stijlfoto | nl.linkedin.com/in/jwvwessel | twitter.com/jwvanwessel | jwvanwessel.wordpress.com
This entry was posted in Foto's, Fotoprojecten and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

One Response to Elk schilderij heeft een foto als remake

  1. Ik hoop dat je gauw tijd krijgt!!

Leave a Reply

